luksuz povlačenja

toliko volim proleće i toliko čežnjivo ga očekujem i onda kada je ono tu, nadomak ruke, moje biće se umori od čekanja i izneveri me. osećaj umora nalik onom na koji mora da je mislila margaret meed kada je rekla da je toliko umorna da bi i zmija morala da spusti ruku da bi se rukovala sa njom… kao da u meni nema energije ni u tragovima… preumorna i da bih spavala, pa me insomnija vozi kako joj se prohte. a ona je zahtevna prijateljica… i onda, u danu mrmota (a to je svaki radni dan)  sedeći na pauzi u „mom“ kafeu pogled mi padne na fotografiju čiji je autor souraya hassan sa bloga www.bintihomeblog.com. na onu koju sam prvu stavila ovde, oslikanog zida u starom kairu… lepog, veselog… i talas dobre energije me je preplavio. ostala sam dugo tamo ispod njega, jedva dišući (kao da sam jacques mayol),  a znam da bi trebalo da dišem, onako kao da naduvavam polako i nežno pastelno plavi balon u svom stomaku, pa ga puštam da se izduva, jednako sporo, radosna kao dete…

u kairu sam bila dok ga turisti nisu napustili. sada dolaze samo hrabri i očito oni pravi. souraya živi između amsterdama i kaira i na njenom blogu videćeš današnji kairo, njen kairo, kairo razigranih boja i  siromašnih, ali nasmejanih ljudi. mora da je doživljaj ići u egipatski muzej i bez da ti drugi dišu za vratom razgledati ga sporo… pa, posete piramidama bez vike, dobacivanja prodavaca koječega, redova, sevanja bliceva… dok su ga horde turista varvara opsedale nije se dao ni videti. pročitaj knjigu hakima beya ( rođenog kao peter lamborn wilson)“turisti i teororisti“. on kaže, i danas je to jasnije nego ikada:

pravo mesto turista nije egzotično mesto, već pre središnje ne-mesto (doslovce „utopija“), granični prostor, prostor između – prostor samog putovanja, industrijska apstrakcija aerodroma, ili prostor same mašine aviona ili autobusa.
tako turista i terorista – ti blizanački duhovi aerodromskih apstrakcija – pate od identične gladi za autentičnim. no autentičnost uzmiče svaki put kad joj se približe. kamere i puške stoje na putu tom trenutku ljubavi koji je skriveni san svakog teroriste i turiste. u svom skrivenom jadu, sve što mogu činiti jest uništavanje. turista uništava smisao, a terorista uništava turistu. 

hakim bey je anarhista (kaže da svako ko je ikad bio sa prijateljima na izletu u prirodi zna šta je anarhija) i traga za svetim gralom, za slobodom.

jesmo li mi koji živimo u sadašnjosti osuđeni na to da nikad ne okusimo autonomiju, da nikad ne stanemo na komadić zemlje kojim vlada jedino sloboda? da li smo osuđeni jedino na nostalgiju za prošlošću i nostalgiju za budućnošću? moramo li čekati da ceo svet bude oslobođen političke kontrole da bi iko od nas mogao reći da barem poznaje slobodu? (hakim bey)

dakle, zašto uopšte putujemo? da zaboravimo sebe ili da pronađemo sebe? ili oboje, na čudan, šizofren način, tako svojstven ljudskoj vrsti. kakogod, putujemo. ja volim da putujem. i ne volim što se tako često, prečesto, ponašam kao tipični turista. onaj hakimov blizanac teroriste. onaj koji klopara točkovima svog kofera i uznemirava građane venecije, pariza, rima, retimna… onaj ko ide kao ovca tamo kud sve ostale ovce…

ovo mesto me je opčinilo ovako virtuelno možda baš i zato što poprilično onemogućava da se ovca u nama razmahne na putu. usput, to ovca mi je prvo palo na pamet, i drugi, treći put… nemam ništa protiv tih bezazlenih životinja. lepe su i imaju, sigurno, bolju dušu od nas ljudi. ali, eto, to je fraza koju moj lenji duh prihvata kao svoju…

dakle, mesto je u srcu zelene italije, u umbriji. 145 eura za noć i pun pansion. &  no wi/fi, no tv, no electricity! sobe za jednog, vegetarijanska kuhinja od namirnica sa lokalnih organskih farmi. yoga i meditacija. pešačenje šumom. jahanje konja. tišina, kompletan detox, uma, tela i duše. jednostavnost i lepota. pogledaj: eremito:

http://www.eremito.com

 

marcello murzilli, bivši modni kreator, čovek koji je stvorio ovo lepo čudo, little hotel of the soul… 

“in the middle of nature we are nothing.”  (marcello murzilli)

 

Оставите коментар

Објављено под Art, music, politics, travel

Оставите одговор

