tuva, as one, anti-origami, ai weiwei…

znam za onu: idi kuda te srce vodi… ja bih išla uvek tamo gde cveta limun žut. gde je mediteran. videla sam u nekoj od kulinarskih emisija na tv danas limun iz sorenta… i odmah sam dublje prodisala. čista radost žute boje. i od same pomisli na sunce…  ali, čovek bi na toliko mesta mogao da ode i da se iznenadi. i tamo gde nije sve na prvu loptu. i tamo odakle ne dolaze zavodljivi snimci po tv emisijama, novinama, internet portalima…

but, kao što znaš, kao što vidiš, nije svako pomeranje turizam. naročito ne ovih dana…

a ovde gde sam ja ovih dana slušam puna srca muziku žene koja dolazi iz tuve, iz sibira. znaš li uopšte gde je tuva? i da li bi na sledeće putovanje otišao tamo? sibir nije isto što i srbija, iako na putovanjima strancima kada kažem odakle sam, vrlo često pomisle da sam rekla „siberia“.  oni snimci na kojim putin go do pasa jaše konja po nekoj tundri i pliva po ledenoj vodi su iz tuve. iz moskve nemaš avion do tuve. putin je zasigurno došao ne na magarcu, nego nekim vazduhoplovom. državnim, blindiranim. ali, ovo nije priča o njemu. tuva je legalizovala šamanizam, pa zamišljam kako bi marina abramović tamo mogla da ide. i kod šamana, i da održi performans… svidelo bi joj se, sigurna sam.

tuva, sibir

šaman aida, u tuvi su šamani pretežno žene…

ona koja grleno peva i poreklom je iz tuve zove se sainkho namtchylak:

„all will come to the end“.
all will come to the end…
this rain,
this night.
new day will come again.
hubbub garrulous motion.
this day will pass too.
the night will come again.
winter will pass,
spring after it.
years will pass, centuries.
the sound will remain- a dream
about perfection of life.
you will remain-
the star undiscovered by anyone “
sainkho namtchylak

a marina abramović do 24. aprila je sa prjektom „as one“ u benaki muzeju u atini.

“živimo u svetu gde nam nešto stalno odvlači pažnju. sve je teže izdvojiti vreme da se povežemo sa sobom”, rekla je marina abramović o projektu. “osmislila sam ovaj performans tako da publici pruži priliku da bude slobodna od tih smetnji i ponovo se zagleda u sebe i druge oko sebe. nikad i nigde ova tema nije bila relevantnija, nego u grčkoj sada”. (marina abramović)

civilizacija koju poznajemo i živimo na svom je kraju. ni lepšeg ni tragičnijeg sveta… tamo gde je zapadna civilizacija počela sada kao da se završava… pred našim očima. slepim?

nedavno u  tom nesrećnom i sramotnom kampu u idomeni kineski umetnik ai weiwei i mlada sirijka koja pokušava da dođe do nemačke gde je njen suprug već neko vreme…

moj omiljeni kreator yohji yamamoto je u svojoj kolekciji za muškarce f/w 2016 poručio direktno i jasno šta da budeš: „corporate motherfucker“. i ponudio umesto aktovki za sve te jako poslovne ove anti-origami papirne kese po ceni od 390$.

budi svoj. budi svoja najbolja verzija, ako ikako možeš…

Yohji Yamamoto - Black Japanese Paper Pouch

Yohji Yamamoto - Brown Japanese Paper Pouch

“my theme is „stand by me”. because the world is such a mess. so we „stand by me“. this is the scream of teenagers. i feel like all the world, breaking down.” (yohji yamamoto)

Yohji Yamamoto - Black Japanese Paper Pouch

i za kraj, onaj limun sa početka…

Оставите коментар

Објављено под Art, fashion, music, travel

Оставите одговор

